cSwedens Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Rädda det sjunkande skeppet cSverige

+4
Aliquam
forswer
Bengt
intyala
8 posters

Go down

Rädda det sjunkande skeppet cSverige Empty Rädda det sjunkande skeppet cSverige

Post by intyala Sun Aug 12, 2012 12:06 pm

Eller ja vi är väl typ redan på botten..

Men i alla fall har vi en fungerande regering? Har vi ett TSM/HKV? Om inte håller det på att bildas?! Vi har ju precis gått med i en allians kan vi få deras hjälp till att i alla fall få loss en region från Polen? Hur ser vår relation ut med polen? Pågår det diskussioner med Polen & deras allians?

//inty

intyala

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Rädda det sjunkande skeppet cSverige Empty Re: Rädda det sjunkande skeppet cSverige

Post by Bengt Sun Aug 12, 2012 1:32 pm

Polen är ju inte upptagna på annat håll ännu. När Polen attackerar ett annat land eller blir attackerade kan vi starta RW som drain och kanske få en region tillbaka

Bengt

Antal inlägg : 84
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Rädda det sjunkande skeppet cSverige Empty Re: Rädda det sjunkande skeppet cSverige

Post by forswer Sun Aug 12, 2012 5:50 pm

Vi håller på Bengt, jag har som jag skrev på erepublik inte lika mycket tid den här månaden, annars är vi bara 2-3 personer som hjälper till.

Men om någon vill vara med och organisera Sverige så skicka bara ett pm till Aliquam som är prelle.
forswer
forswer
Admin

Antal inlägg : 30
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Rädda det sjunkande skeppet cSverige Empty Re: Rädda det sjunkande skeppet cSverige

Post by Aliquam Sun Aug 12, 2012 7:49 pm

HKV har vi, och ett TSM håller på att utformas, dock har vi just nu ingen "nytta" av en MU (TSM), då vi är wipeade. Istället försöker vi bygga upp våra statliga företag!

Aliquam

Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Rädda det sjunkande skeppet cSverige Empty Re: Rädda det sjunkande skeppet cSverige

Post by intyala Sun Aug 12, 2012 7:50 pm

Ali HL'a mig på IRC nästa gång du ser att jag är inne så tar vi ett snack om vad du tycker jag ska göra Smile

intyala

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Rädda det sjunkande skeppet cSverige Empty Re: Rädda det sjunkande skeppet cSverige

Post by Alexander LD Sun Aug 12, 2012 9:33 pm

Jag kan göra vad ni vill. Bara grabba tag i mig på skype AQ

Alexander LD

Antal inlägg : 134
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Rädda det sjunkande skeppet cSverige Empty Re: Rädda det sjunkande skeppet cSverige

Post by Bengt Sun Aug 12, 2012 9:44 pm

statliga företag kan jag vara med och planer och sköta. Vi behöver till varje sektor iaf

Bengt

Antal inlägg : 84
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Rädda det sjunkande skeppet cSverige Empty Re: Rädda det sjunkande skeppet cSverige

Post by Ormen Mon Aug 13, 2012 9:23 am

Eftersom orgs (RB) kan ha företag nu (det är inte eRep vi kör) behövs det inte fler personer till att sköta företagen just nu.
Ormen
Ormen

Antal inlägg : 41
Registreringsdatum : 2012-07-30
Ålder : 83
Ort : Carl XII's grav

Back to top Go down

Rädda det sjunkande skeppet cSverige Empty Re: Rädda det sjunkande skeppet cSverige

Post by Bengt Mon Aug 13, 2012 9:49 am

Det kommer det säkerligen göra och det vet vi som spelade när erep såg ut såhär

Bengt

Antal inlägg : 84
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Rädda det sjunkande skeppet cSverige Empty Re: Rädda det sjunkande skeppet cSverige

Post by CNilsson Mon Aug 13, 2012 9:23 pm

Okej det känns som jag måste belysa lite angående statliga företag nu. Sverige är som bekant övertagna av polen detta gör att regulära svenska företag som är skapade i Sverige inte kan anställa polacker dvs de står stilla. En risk finns att desamma skulle vara för företag vi placerar i orgs, spelet är ungt så alla bitar har inte fallit på plats så någon 100 % säkerhet finns inte att företagen ens komer fungera.

Utöver det störningsmomentet så om det skulle fungera att anställa så måste vi anställa polacker eller svenskar som lever i polen. Polen är det största landet och har givetvis enorma krav på arbetare och riktigt höga löner som gör produktionskostnaden väldigt hög. Eftersom företaget är svenskt så skulle vi behöva betala importskatt och moms vart vi än väljer att sälja (där vi köper licenser). Vi kommer alltså betala bland de högsta lönerna möjligt, moms och utöver det så finns det en kraftig importskatt på alla stora och medelstora marknader, att tjäna pengar bli svårt.

Jag ska leta vidare efter länder med låg importskatt så vi kan ha en möjlighet att tjäna lite pengar. Men arbetet i FinDep inc statliga företag blir tio gånger svårare när vi är under polsk kontroll, prio 1 bör sitta på utrikespolitik just nu. Jonis och jag ska arbeta vidare och kolla efter sätt att tjäna pengar till svea rike men som sagt, åtminstone 1 region i svenska händer skulle göra allt mycket enklare Smile
CNilsson
CNilsson

Antal inlägg : 46
Registreringsdatum : 2012-07-29
Ålder : 30
Ort : Sweden

Back to top Go down

Rädda det sjunkande skeppet cSverige Empty Re: Rädda det sjunkande skeppet cSverige

Post by Kimsi Mon Aug 13, 2012 9:36 pm

Kan visst anställa polacker?

Jag köpte ett företag för 19g beläget i götaland, de hade svensk och polsk licens. Allt som behövs är licens kostar 10 g vet inte om det e mindre om det e från övertagen region.

Kimsi

Antal inlägg : 80
Registreringsdatum : 2012-08-01

Back to top Go down

Rädda det sjunkande skeppet cSverige Empty Re: Rädda det sjunkande skeppet cSverige

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum