cSwedens Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Manifest till första kongressvalet!

5 posters

Go down

Manifest till första kongressvalet! Empty Manifest till första kongressvalet!

Post by Aliquam Mon Jul 30, 2012 3:23 pm

Nedan bifogas manifest till det första kongressvalet som sker den 1:a Augusti.
Mall:
Nick:
Parti:
Manifest:


Lycka till!

Aliquam

Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Manifest till första kongressvalet! Empty mitt manifest

Post by afboss Mon Jul 30, 2012 6:48 pm

Hej alla cSvenskar! Jag är ingen vidare talare så jag ska hålla mig kort och koncis.
Mitt nick är som ni kanske ser afboss och jag är en utav många som kommer representera partiet i detta riksdags val.
Varför ska man då rösta på ett okänt namn som mig? Jo för att jag är villig som många andra att jobba för ett enat cSverige och göra det starkare. Ni har säkert inte missat forswers tal om att vi måste hålla ihop nu ibörjan och det håller jag helt med om för att vi ska kunna stå på oss mot de andra länderna.
cSverige är något helt nytt. Låt oss då göra något bra av det!
Några mål jag vill ha igenom:
Militär: Organisera en enad militär för framtida krig
Ekonomi: Hänger lite med det militära men en viktig resurs vi måste få tag på är järn.
Skulle även vilja påbörja öppnandet av något som kan efterlikna Fort Knox där vi förvarar landets pengar

Får ursäkta om detta var väldigt fåordigt.
Ni som har några frågor kan skicka dem till mig här,på skype,på irc elr på CyberRepublik
Och för er som vill rösta på mig så kandiderar jag i Gotaland ^^
afboss
afboss

Antal inlägg : 6
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Manifest till första kongressvalet! Empty CNilsson manifest

Post by CNilsson Mon Jul 30, 2012 10:23 pm

CNilssons manifesto!
Hejsan, jag vill genom detta förklara vad jag vill göra i kongressen om jag skulle ha turen att faktiskt bli vald. Min absoluta fokus kommer liga på CSveriges ekonomiska läge då och att se till att vi tar rätt vägar för att nå den gemensamma rikedomen. Jag kommer hålla ett vakande öga på allt vad skatter heter för att se till att företag/kooperativ kan tjäna bra och ge goda löner till våra svenska spelare.

Jag är som ni ny i spelet men har noterat att vi kan komma att behöva höja skatter i de varor vi gör själva för att undvika att våra företag konkurreras ut, detta är fullt logisk och vettigt. Däremot i de varor vi inte gör själva så välkomnar jag all typ av import från utlandet för att ge oss ett stort utbud av varor.
Jag kommer givetvis hålla mig fullt uppdaterad på allt annat som berör CSverige och ha som sekundära mål att öka vårt lands befolkning vilket aliquam redan börjat med genom sin facebooksida Wink glöm för guds skull inte att vota den Very Happy

Jag kandiderar för Partiet som har valt att definiera sig som opartiska eller utan politiskt mål. Det menar bara att alla i partiet får ha sin egna uppfattning och sitt egna mål utan att de ska finnas några som blir sura. En väldigt fiffig lösning som gör att man får bredare kontakt med sina typiska politiska motståndare.

Mvh er CNilsson
CNilsson
CNilsson

Antal inlägg : 46
Registreringsdatum : 2012-07-29
Ålder : 30
Ort : Sweden

Back to top Go down

Manifest till första kongressvalet! Empty Re: Manifest till första kongressvalet!

Post by Ormen Tue Jul 31, 2012 10:11 am

Nick: Ormen
Parti: Partiet
Manifest:

Hej! Jag kommer i det här manifestet förklara vad jag vill ha ändring på i cSverige om jag skulle ha turen att bli vald som kongressman. Min största fokus är nybörjarna och en ev. babyboom, då spelet är väldigt nytt och vi nu har en mycket stor chans att bli ett riktigt stort cLand.

Först och främst bör man (redan nu, men givetvis kan det komma att ändras efter CP-valet) sätta ihop ett team av folk som arbetar för en babyboom, genom att bl.a spamma facebook, fragbite, flashback (även om tråden raderas rätt snabbt hinner alltid någon se den Wink), sweclockers osv. Jag har ett par förskrivna texter man kan använda på forum, som ingame-PM och välkomsmeddelande som alla kan ta del av. När nya spelare väl kommit hit gäller det att få dem att stanna... något som var ett rätt stort problem i eRepublik, då spelet i stort sätt var förstört och uråldrat. cRepublik är däremot helt nystartat, och alla nya spelare kan hjälpa till att bygga upp Sverige från början, vilken jag vet ger en del härliga vibbar. Åtminstone hos mig. Och som C.Nilsson sade...

Jag kandiderar för Partiet som har valt att definiera sig som opartiska eller utan politiskt mål. Det menar bara att alla i partiet får ha sin egna uppfattning och sitt egna mål utan att de ska finnas några som blir sura. En väldigt fiffig lösning som gör att man får bredare kontakt med sina typiska politiska motståndare.

MVH
Ormen
Ormen
Ormen

Antal inlägg : 41
Registreringsdatum : 2012-07-30
Ålder : 83
Ort : Carl XII's grav

Back to top Go down

Manifest till första kongressvalet! Empty Re: Manifest till första kongressvalet!

Post by sinoj Wed Aug 01, 2012 10:58 am

Hej! Inför första kongressvalet i cSverige, jag är en aktiv spelare som har spelat liknande spel i ett antal år. Det jag vill göra som kongressman nu första mandatet är att bygga upp landet, skapa en stark ekonomi samt skapa en babyboom. Ekonomi är min starka sida så jag anser att det bör finnas ekonomikuniga med i kongressen. För att sätta skatter och se att landet sköter sin ekonomi rätt.

Jag ställer upp för Partiet i valet som jag anser är ett seriöst och mäktigt parti.

Lägg er röst på mig för ett bättre cSverige!

sinoj

Antal inlägg : 53
Registreringsdatum : 2012-07-31

Back to top Go down

Manifest till första kongressvalet! Empty Re: Manifest till första kongressvalet!

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum