cSwedens Forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Impeach av president - vem blir nästa?

+3
Bengt
Alexander LD
Ormen
7 posters

Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Ormen Wed Aug 22, 2012 10:48 am

God dag.

Börjar med att ge er en kort (kort...) förklaring av hur vår situation ser ut nu. Vi är wipade/ockuperade. Vi har inga regioner. Vi har en inaktiv CP, och vCP. Så, vad har vi just nu? Ingenting.

Även om vi inte har något land på .com bör vi fortfarande planera och vara tålmodiga tills dess att polackerna får en ny regering, då deras närvarande sparkar på oss när vi ligger ner. I egenskap av MoD är det, i nuläget, bara jag som kan förhandla med bärplockarna, då forswer även om MoFA utan någon vice. Vi behöver alltså en president. Och det nu. Spelmekanismen tillåter den som startar en impeach-vote att bli president själv, vilket betyder att folket först måste rösta igenom vem som kan ta på sig ansvaret att bli president, och vem som startar omröstningen. Nominera fritt!

1. jonis
2. Alexander LD
3. Bengt (Carl Johansen @erep)
4. Spiken (Karl Fanderfeldt @erep)
5. Ormen (moi)


Last edited by Ormen on Wed Aug 22, 2012 4:02 pm; edited 2 times in total
Ormen
Ormen

Antal inlägg : 41
Registreringsdatum : 2012-07-30
Ålder : 83
Ort : Carl XII's grav

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Alexander LD Wed Aug 22, 2012 10:54 am

Det är tydligen omöjligt att impeacha utan regioner...

Alexander LD

Antal inlägg : 134
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Bengt Wed Aug 22, 2012 11:20 am

Anser annars att jag eller Spiken hade kunnat bli president eftersom Spiken har grymma förhandlingsegenskaperoch jag hade kunnat representera arbetarna

Bengt

Antal inlägg : 84
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Alexander LD Wed Aug 22, 2012 11:58 am

Är du analfabet, blind eller läser du bara inte mina poster?

Alexander LD wrote:Det är tydligen omöjligt att impeacha utan regioner...

Alexander LD

Antal inlägg : 134
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by sinoj Wed Aug 22, 2012 12:03 pm

are you sure?

sinoj

Antal inlägg : 53
Registreringsdatum : 2012-07-31

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Alexander LD Wed Aug 22, 2012 1:28 pm

Enligt ormen var det så, och jag litar på ormen

Alexander LD

Antal inlägg : 134
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Ormen Wed Aug 22, 2012 1:29 pm

Jag vet inte, men det var så jag tolkade Country Administration-sidan. Ska skicka ticket sedan. Under tiden kan ni komma på vilka ni tycker skulle passa som president.

o7
Ormen
Ormen

Antal inlägg : 41
Registreringsdatum : 2012-07-30
Ålder : 83
Ort : Carl XII's grav

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by CNilsson Wed Aug 22, 2012 1:31 pm

Är inte aliq kvar i spelet eller vad händer?
CNilsson
CNilsson

Antal inlägg : 46
Registreringsdatum : 2012-07-29
Ålder : 30
Ort : Sweden

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Ormen Wed Aug 22, 2012 1:34 pm

"To issue an order you have to stay in the country in which you have citizenship."

Men eftersom vi inte har några regioner.. En alternativ lösning vore att hyra en av regionerna av bärplockarna (för ett överenskommet pris), just för ändamålet att kunna starta omröstningar.

Jag ska diskutera det med C.N och jonis (MoF samt vMoF), och beroende på vad vi kommer fram till kanske det går i hamn eller ej, iom att varken AQ eller forswer är närvarande.
Ormen
Ormen

Antal inlägg : 41
Registreringsdatum : 2012-07-30
Ålder : 83
Ort : Carl XII's grav

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Kimsi Wed Aug 22, 2012 1:54 pm

Intresserad

Kimsi

Antal inlägg : 80
Registreringsdatum : 2012-08-01

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Alexander LD Wed Aug 22, 2012 3:45 pm

nominerar ormen, han har aktiviteten och orken att klara detta.

Alexander LD

Antal inlägg : 134
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Alexander LD Wed Aug 22, 2012 3:51 pm

Kimsi wrote:Intresserad
Jaså? Försöker du PTOa cSverige nu istället, när din PTO på eSverige inte funkade Alfons?

Alexander LD

Antal inlägg : 134
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Kimsi Wed Aug 22, 2012 4:09 pm

Utbilda dig. Det heter inte PTO om man är svensk. Min kompetens väger mer än någon skrikig commie Smile

Kimsi

Antal inlägg : 80
Registreringsdatum : 2012-08-01

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Alexander LD Wed Aug 22, 2012 4:13 pm

Du snackar om Carl märker jag...


Alexander LD

Antal inlägg : 134
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by intyala Wed Aug 22, 2012 7:10 pm

Tycker det börjar bli väldigt dålig stämning i denna tråden..

intyala

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Kimsi Wed Aug 22, 2012 7:28 pm

Av de 5 alternativen säger jag 1 eller 5

Kimsi

Antal inlägg : 80
Registreringsdatum : 2012-08-01

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Ormen Wed Aug 22, 2012 7:38 pm

Har ännu inte fått min ticket om vi kan starta impeach utan några regioner besvarad, men beroende på hur polackerna tänker resonera i nuläget kan vi kanske få tillbaka Norrland, men det är ännu inte säkert.

Glömde nämna (även om det kanske var rätt uppenbart..) att de nominerade måste vara kongressledamoter för att kunna starta en impeach-vote. Tänkte då att om en icke-kongressledamot vinner omröstningen får den personen välja någon bland övriga nominerade som blir president, hur låter det?

Startar omröstningen nu.
Ormen
Ormen

Antal inlägg : 41
Registreringsdatum : 2012-07-30
Ålder : 83
Ort : Carl XII's grav

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Kimsi Wed Aug 22, 2012 7:40 pm

Det är väl inte demokrati. Man får rösta på den som kan bli cp. Alltså kongress annars kan vi lika bra lotta

Kimsi

Antal inlägg : 80
Registreringsdatum : 2012-08-01

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Bengt Thu Aug 23, 2012 8:59 pm

Alexander bör få två eller tre varningar i denna tråd för off topic, förtal och förolämpningar.

Jag talar självklart om en skede när vi har en region. Du inser att du förolämpat fler och föer och för inte en värdig debatt så omdu inte kan skärpa dig så får su avlägsna dig från forumet Alexboooiiiii

Bengt

Antal inlägg : 84
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Kimsi Thu Aug 23, 2012 9:01 pm

+1

Kimsi

Antal inlägg : 80
Registreringsdatum : 2012-08-01

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Ormen Fri Aug 24, 2012 12:26 pm

Kanske inte Kimsi, men det är de valen vi har. Bara de som är kongressledamöter på .com kan starta en impeach-vote, tyvärr.
Ormen
Ormen

Antal inlägg : 41
Registreringsdatum : 2012-07-30
Ålder : 83
Ort : Carl XII's grav

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Alexander LD Fri Aug 24, 2012 1:33 pm

Bengt wrote:Alexander bör få två eller tre varningar i denna tråd för off topic, förtal och förolämpningar.

Jag talar självklart om en skede när vi har en region. Du inser att du förolämpat fler och föer och för inte en värdig debatt så omdu inte kan skärpa dig så får su avlägsna dig från forumet Alexboooiiiii

Det där var så dumt så det svarar jag inte på...

Alexander LD

Antal inlägg : 134
Registreringsdatum : 2012-07-28

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Kimsi Fri Aug 24, 2012 7:32 pm

Ormen wrote:Kanske inte Kimsi, men det är de valen vi har. Bara de som är kongressledamöter på .com kan starta en impeach-vote, tyvärr.

Ja men den vi röstar fram får ju bli prelle, vi kan inte rösta fram någon som väljer den prelle han vill ha. Så jag mena

Kimsi

Antal inlägg : 80
Registreringsdatum : 2012-08-01

Back to top Go down

Impeach av president - vem blir nästa? Empty Re: Impeach av president - vem blir nästa?

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum