UV- Guide- Hur man säljer guld

Go down

UV- Guide- Hur man säljer guld

Post by Alexander LD on Wed Aug 22, 2012 1:26 pm

Eftersom att jag av nån anledning inte kan publicera guiden på .com så publicerar jag den här

Goddag kära cSverige. Här är en guide från UV om hur man säljer guld för att få SEK/PLN, eller säljer SEK/PLN för att få guld.

Först och främst måste du hitta "Economy". Du håller muspekaren på "Economy" och sen trycker du på "Monetary Exchange"

När du gjort detta trycker du på "Manage Offers".

Och sen skriver du in det antal guld du vill sälja på samma ställe som under pil 1 på bilden nedan, och du skriver in priset du vill ha för det på på samma ställe som pil 2 på bilden nedan. Vilket pris du ska ha bestämer du ju självklart själv. Men vill du få sålt ditt guld ska du kolla på marknaden vilket pris som är lägst, och sen skriva in ett pris som är lägre än det.
Exempel: Jag vill sälja 10 guld. Jag ser på marknaden att lägsta pris är 24.7 PLN för ett guld, då skriver jag in att jag vill ha 24,6 PLN för ett guld.
OBS! Se till att der under "Sell" finns en guldsymbol och att det under "For" finns en svensk/polsk flagga. Förstod du inte det där? Läs nästa textbit.

Vill du sälja PLN eller SEK istället? Inga problem! Ser du den lilla blåa rutan till höger om "Manage Offers"? Hoppas det! Där trycker du då på pilen som ligger under rutan där det står "Sell". Har du gjort det kommer det upp de valutorna du har själv, och då väljer du att sälja dina SEK eller kanske dina PLNA genom att trycka på deras bokstavsförkortningar (se bild). Sen ska du trycka på pilen under rutan med texten "For" och då kommer det upp en herrans massa olika valutor, men du vill förmodligen sälja mot guld, och då trycker du på den lilla goldsymbolen som det står GOLD bredvid. Sen gör du som du gjorde ovan, skriver in antal PLN/SEK du vill sälja och hur mycket du tar för det. Se exemplet ovan.

Har du några frågor eller liknande kan du bara skicka ett PM till mig eller kommentera under artikeln Smile

Alexander LD

Antal inlägg : 134
Registreringsdatum : 2012-07-28

View user profile

Back to top Go down

Back to top

- Similar topics