Fast växelkurs

Go down

Fast växelkurs

Post by intyala on Mon Oct 01, 2012 7:41 pm

Jag tycker att vi ska få fram en fast växelkurs som är till nytta för oss alla. Just nu erbjuder staten växling till SEK, där 1g = 53 SEK. Jag själv har använt denna tjänst ganska mycket de senaste dagarna då den är väldigt smidig och snabb för den delen. Men här är problemet. Om jag lägger ut mitt guld på MM så kan jag helt plötsligt få över 70 SEK per guld.

Detta är såklart bra för oss som vill få SEK. Men alla de som förser våra företag med råvaror och vill växla till guld förlorar på att exportera hit. Detta i sin tur gör det mindre attraktivt att exportera till cSverige.

Så vilken kurs mot guldet ska vi ha? Jag är inte säker men jag tycker att den ska vara lite smått beroende av de större ländernas kurs. Vad tycker ni andra?

intyala

Antal inlägg : 125
Registreringsdatum : 2012-07-28

View user profile

Back to top Go down

Re: Fast växelkurs

Post by sinoj on Mon Oct 01, 2012 10:51 pm

detta är ett bra sätt att få ut sek i rörelse Smile

Guldkursen borde vara bra fråga :/

sinoj

Antal inlägg : 53
Registreringsdatum : 2012-07-31

View user profile

Back to top Go down

Post by Kimsi on Wed Oct 03, 2012 3:48 pm

1 guld = 53 SEK e bra. Problemet ligger i att det finns inte tillräckligt mycket med guld ute på svenska MM.

Tex. Om 10 personer lägger ut 0.01 g för 53 SEK och uppdaterar de hela tiden om de köps upp så kommer även de som vill sälja sitt guld att lägga sig under där.

Kimsi

Antal inlägg : 80
Registreringsdatum : 2012-08-01

View user profile

Back to top Go down

Post by Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Back to top

- Similar topics